- Automobily
VCDS - Kontrola stavu vstřikovačů
Kódování VCDS - jak za pomoci diagnostiky zjistit stav vstřikovačů

Kontrola stavu vstřikovačů
Způsob, kterým budeme kontrolovat vstřikovače přes diagnostiku je spíše orientační avšak může vám pomoci při diagnostice závady na vozidle, případně při koupi auta.
Jak se projevují špatné vstřikovače
- chod motoru - motor může lehce klepat, není pravidelný
- kouřivost - směs není dokonale rozprášená může dojít ke špatnému prohoření
- horší studené starty - motoru se v zimním období nechce startovat, samozřejmě musíme mít dobitou baterii
- motor spadne do “nouzáku” - vstřikovače jsou v tak špatném stavu, že nezvládnou utáhnout plný výkon motoru, nedodají tolik paliva co by bylo potřeba
Prevence, jak předejít zničeným vstřikovačům
- tankujte kvalitní palivo - nejlépe tankovat pouze prémiové pohonné hmoty a bez biosložek
- výměna palivového filtru - nepodceňujte výměnu palivového filtru, dokáže toho dost zachránit a cena palivových filtrů je v rámci stokorun
- vyčištění chemii - chemie od firmy BG, dle recenzí je velmi spolehlivý produkt na čištění celé palivové soustavy - BG 245 doporučuje použití jednou za 10 000 km
VCDS - kontrola vstřikovačů přes diagnostiku
Odchylka vstřikovaného množství
jednotka: mmg/str
- hodnoty jsou v miligramech na jeden vstřik
- kladné hodnoty znamenají, že se vstřikuje více paliva a z toho vyplývá, že je daný válec slabší (horší vstřikovač, nerozpráší dokonale palivo, popřípadě může být na vině i horší stav daného válce/pístu)
- záporné hodnoty je vstřikováno méně paliva, daný vstřikovač/válec může být v lepším stavu
- hodnoty jsou v miligramech na jeden vstřik
- kladné hodnoty znamenají, že se vstřikuje více paliva a z toho vyplývá, že je daný válec slabší (horší vstřikovač, nerozpráší dokonale palivo, popřípadě může být na vině i horší stav daného válce/pístu)
- záporné hodnoty je vstřikováno méně paliva, daný vstřikovač/válec může být v lepším stavu
- odchylky do 0.50 mg/str jsou naporosto v pořádku
- odchylky do 1.00 mg/str jsou v pořádku
- jestliže máte odchylky větší a nepociťujete žádné z výše popsaných závad, zkusil bych natankovat kvalitnější palivo, použít čištění od BG
- odchylky do 1.00 mg/str jsou v pořádku
- jestliže máte odchylky větší a nepociťujete žádné z výše popsaných závad, zkusil bych natankovat kvalitnější palivo, použít čištění od BG
Varianta 1 jestliže máte v ŘJ motoru měřené hodnoty UDS
01 - Motor[ Měřené hodnoty UDS ] »
- IDE00365 odchylka vstřikovaného množství válce 1
- IDE00366 odchylka vstřikovaného množství válce 2
- IDE00367 odchylka vstřikovaného množství válce 3
- IDE00368 odchylka vstřikovaného množství válce 3



Škoda Superb III 180 000km
1 válec: | - 0.16 mg/stroke |
2 válec: | 0.21 mg/stroke |
3 válec: | - 0.24 mg/stroke |
4 válec: | 0.20 mg/stroke |
Varianta 2 jestliže máte v ŘJ motoru měřené hodnoty 08
01 - Motor[ Měřené hodnoty - 08 ] »
- Kanál 13 - odchylka vstřikovaného množství
- Kanál 18 - stav vstřikovačů - u tohoto kanálu by jsme v nejlepším případě měli vidět buďto “000” nebo “128”
000 - žádné závady detekovány
002 - řízení během startování
004 - nízké vsstřikované množství nebo vstřikovač vadný
008 - energie limity/dosažen maximální proud
016 - začátek vstřikovací periody (BIP) mimo specifikaci
032 - vzorky příliš malé
064 - chyba převodu
128 - začátek vstřikovací periody
002 - řízení během startování
004 - nízké vsstřikované množství nebo vstřikovač vadný
008 - energie limity/dosažen maximální proud
016 - začátek vstřikovací periody (BIP) mimo specifikaci
032 - vzorky příliš malé
064 - chyba převodu
128 - začátek vstřikovací periody